ميکروتوربين دستگاه کوچکي است که در وسايل و تجهيزات مختلف کاربرد دارد. همانطوريکه از اسم آن مشخص است، ميکروتوربين، با وجود کوچکي آن، از خانواده توربين هاست و کار توليد برق را انجام مي دهد. پوسته اين ميکروتوربين که توسط شرکت پتساکو ساخته شده است، از متريال استيل 310 ساخته شده است و تا حدود 1200 درجه سانتيگراد در مقابل دما مقاومت دارد.

ريخته گري اين محصول باتوجه به وجود شيار بسيار حساسي که در بدنه داخلي پوسته قرار دارد و بايد از صافي سطح خوبي برخوردار باشد، پيچيدگي و سختي هاي زيادي دارد. اي محصول در حدود يک سال در حالت تحقيق و طراحي قرار داشت و در نهايت پس از تست بيش از 10 شرکت متخصص ريخته گري آلياژي، ساخته شد.

متريال استفاده شده با توجه به سختي خاصي که دارد براي ماشينکاري، کار بيشتري برده و نياز به مته هاي بيشتري دارد، چون هر از چند گاهي، مته هاي استفاده شده در ماشينکاري صدمه ديده و خرد مي شوند.

از دستگاه کلي اي که اين پوسته در آن استفاده مي شود، به توربوشارژر نيز یاد مي شود که حتي در برخي از خودروها استفاده مي شود. ما تا کنون 8 قطعه از اين دستگاه را براي يکي ازمشتريانمان ساخته ايم و امکان ساخت کلي توربوشارژر را برای ديگر مشتريان در تيراژهاي مختلف داريم.

ما براي ساخت اين پوسته ( هوزينگ توربين ) که Turbine Housing ناميده مي شود، در ابتدا و پس از دريافت نقشه هاي ساخت از مشتري اصلي، مدل سه بعدي کامپيوتري آن را طراحي نموده و سپس، مدل ريخت گري مربوطه را ساختيم، که عکس آن را در زير مي توانيد ببينيد.

پس از آن شروع به عمليات ريخته گري نموديم که تصاوير آن را در زير آورده يم .

و در انتها نسبت به ماشينکاري و نهائي کردن قطعه پرداختيم. که در تصوير اصلي، آن را مشاهده نموديد. با وجوديکه ساخت اين قطعه براي اين شرکت بيش از يک سال و اندي طول کشيد، اصلا ناراحت، نا اميد و خسته نشديم و تا پيدا کردن راه حل نهائي آن کوشيديم. همچنين براي هر نوع قطعه پيچيده ديگري براي شما نيز آماده انجام خدمات هستيم و با افتخار و اقتدار در کنار شما خواهيم ماند تا به محصولات مطلوب خودتان دست پيدا کنيد. به اميد همکاري پايدار و تقويت بيشتر زير ساخت هاي کشور عزيزمان ايران.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *