شرکت پتساکو توانایی ساخت  کلیه پیچ و مهره های خاص، استاد بولت و گسکت را در سایزها و گریدها و مدل های مختلف را دارد

 

 

گسکت (Gasket) چیست؟

گسکت در لغت نامه فارسی به معنای درز بند و لایی می­ باشد. در فرهنگ اصطلاحات فنی، گسکت به این گونه تعریف شده است ، گسکت یک درزگیر (درزبند) مکانیکی می ­باشد­ که به­ گونه­ ای طراحی شده­ تا در فضای خالی بین دو شیء ­(اتصالات فلنجی)­ که تحت فشار هوا یا آب هستند قرار­ گرفته تا از نشتی سيال از لایی كه بين سطوح فلنج قرار می گيرد جلوگیری به عمل آید و به اصطلاح آب ­بندی گردد. گسکت­ ها به‌ طور معمول از برش موادی که به صورت ورق­ ها می باشند، تولید می ­شوند همچون گسکت­ های مقوایی، لاستیکی، سیلیکونی، فلزی، نمدی، فایبرگلاس و یا پلیمرهای پلاستیکی، گسکت­ ها در موارد خاص شامل مواد آزبستی نیز می­ باشد.

 

انواع گسگت:

 
گسکت­ ها با ساختار فلزی و نیمه فلزی دارای انواع مختلفی به شرح ذیل می ­باشد:

گسکت مارپیچی یا اسپیرال­ وند یا حلزونی (Spiral wound Gasket)
گسکت رینگی (Ring Joint Gasket)
گسکت با پوشش فلزی (Metal Jacketed Gasket)

     

 

گسکت های غیر فلزی دارای انواع مختلفی به شرح ذیل می ­باشد:

لاستیکی Rubber
گرافیت Graphite
تفلون PTFE
ترکیبی Synthetic

 

گسکت رینگی (Ring Joint Gasket)

گسکت رینگی یا حلقه‌ای از جمله گسکت هایی است که بر اساس استانداردهای API 6A و ASME B16.20 تولید شده و برای اتصالات فلنج های Ring Type Joint :RTJ  استفاده می‌شوند. گسکت های فلزی می‌توانند از جنس استنلس استیل 304 یا 316 و یا آهن نرم (Soft Iron) ساخته شوند و دارای مقطع بادامکی (Oval) یا 8 ضلعی (Octagonal) خواهند بود. گسکت های فلزی می‌توانند به 4 دسته اصلی شامل گسکت های نوع R (بیضوی و 8 ضلعی)، نوع RX (7 ضلعی)، نوع BX و نوع AX داشته باشند و گسکت های نیمه فلزی نیز شامل انواع گسکت های اسپیرال، شانه ای، گرافیتی و ژاکتی هستند در حالی که گسکت های لاستیکی شامل انواع کیت عایقی و غیر آزبستی هستند.

 

 

پیچ و مهره:

این اقلام از ملزومات لوله کشی هستند و کاربرد های فراوانی دارند. پیچ ها اجسامی فلزی هستند که از یک تنه استوانه ای شکل تشکیل شده است که شبیه شیارهای موجود در داخل مهره هستند. علاوه بر ساقه رزوه ای، یک جریان رو به جلو نیز وجود دارد که به نگه داشتن بست کمک می کند.
پیچ به سوراخی در یک رزوه دایره ای یک مهره می رود، جایی که شیارهای پیچ کاملاً با شیارهای مهره مطابقت دارند. سپس، با سرعت چرخش، مهره پیچ قادر است پیچ را به سمت بالا و بالا حرکت دهد.

 

گسکت با پوشش فلزی (Metal Jacketed Gaskets)

این نوع لایی از جنس آزبست، تفلون و یا گرافیت می باشد که از زیر و رو با صفحه فلزی پوشش شده است. ضخامت این نوع لایی برای تمام اندازه ها و کلاس ها برابر 4.5 میلی متر +0.25 می باشد و قطر خارجی آن در یک اندازه مشخص برای تمام کلاس ها یکسان می باشد.
می توان این گسکت ها را به همراه تقسـیم کننده های یک تکه یا جوشی تولید نمود. مقطع پوشش نیز مسطح یا موج دار می باشد.
این نوع لایی در فلنج های با سطح برجسته و فلنج های زبانه و شیار دار و مبدل های حرارتی استفاده می شود.

 

در 18 سال گذشته پروژه های مختلف زیادی برای صنایع و کارخانجات معظم کشور در زمینه های ساخت گسکت های سفارشی حتی تا قطر 4 متر با نوع های مختلف اسپیرال ووند، رینگ جوینت و کاغذی و لاستیکی و همچنین پیچ و مهره های خاص با ابعاد خاص و متریال سوپر آلیاژ انجام شده است و این شرکت آمادگی دارد همواره در کنار صنایع مختلف به خدمات مربوطه بپردازد. برای تماس با شرکت می توانید با شماره 09126185306 تماس حاصل نمائید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *